tirsdag 18. oktober 2011

Bienvenidos a Quito y Ecuador, amigos noruegos!

Jeg har akkurat hatt superkoselig besøk av gode venner fra Norge. De kom fredag 30.september, seint på kvelden, til Ecuadors hovedstad, Quito. Ann Kristin og jeg tok flyet opp dit for å møte de, og det var fantastisk å se de alle fem igjen. De som kom var Rannveig, Renate, Kristine, Lidvar og Morten.

Etter at besøket hadde fått seg en kort og kanskje ikke så god natts søvn, våknet de til nye lukter og lyder. Siden vi var bare en liten busstur unna Mitad del mundo, tok vi oss en tur ut dit for å stå på den berømte ekvatorlinjen. Der gikk det i bildetaking, løping etter lamaer og vi fikk også med oss litt tradisjonell ecuadoriansk folkedans.

Tilbake i hovedstaden tok vi oss en tur inn i gamlebyen og på en godt gjemt restaurant oppe på et tak hvor vi kunne se utover byen. Der fikk vi servert nypressa juice, ostekake, sjokoladekake, kaffe og varm sjokolade med ost i, noe som Rannveig ikke kommer til å ta med videre til Norge.

På søndagen dro vi sammen med Casa Gabriel-gutta og Doucefamilien i kirka MonteZion hvor de går. Der møtte jeg den tidligere casagutten, Alexis David og William som fortsatt bor på Casan. Superkoselig å se de igjen. Etter gudstjenesten var alle invitert til å stoppe igjen å spise middag, en helstekt gris. Etter et godt måltid dro vi tilbake til hotellet og turen fortsatte til den lille koselige byen, Baños de Ambato.