tirsdag 18. oktober 2011

"Strandliv" i kalde Puerto Lopez

Etter gudstjenesten på søndag, beveget vi oss mot kysten. Første stopp var Guayaquil, og Centro Luterano, hvor vi overnattet. På kvelden var vi en tur innom den berømte frutabar hvor vi testet ut juicen og is med frukt.

Dagen etter tok vi bussen til kystbyen, Puerto Lopez, som er kjent for hvalsafari. Vi bodde på det superfine hosteriaet Mandala. Skikkelig luksus med de gjennomførte hyttene med hems, stilige bad og med hengekøye ute på verandaen.

Vi spilte volleyball, spiste god mat, bada i stillehavet hvor det var nesten varmere i vannet enn på land. Vi spilte kort ute på verandaen og nøyt livet.

Siden det ikke var det beste soleværet fant vi ut at vi skulle ut på båttur for å se om vi så noen hvaler og delfiner. Turen startet veldig bra og vi så blant annet noen blåfoter som finnes på Galapagos. Vi hadde en guide som var veldig glad i å fortelle vitser, så vi fikk litt underholdning på vei ut. Plutselig sa den ene guiden at han så en hval, men ingen av oss nordmenn så den. Enten så hadde guidene veldig godt syn, eller så prøvde de å lure oss. Hvem vet? Etterhvert som bølgene ble høyere og båten gynget mer, ble noen litt småsjøsyke, og etterhvert var det noen som hang over båtripen og spydde. Uten å nevne navn.

Vi hadde det bra til tross for kulden og kvalmen. Det som veide opp var de fantastiske folka jeg reiste sammen med og det superfine hotellet vi bodde påSmilefjes

Onsdagen dro vi tilbake til Guayaquil og jeg hadde en fin sistekveld med Norgesbesøket. Vi bodde på Casa Alianza, badet i bassenget, spiste på en meksikansk restaurant og på frutabar. Var helt konge å ha besøk av dere!