tirsdag 20. september 2011

Engelskundervisning på Mushuk Kawsay


Etter en måned med reising, ungdomsarbeid i kirka, hengins i området og litt visumproblem, er vi endelig igang med arbeidet på skolen. Jeg jobber sammen med Mayre, som er gym og englesklærer på barneskolen. Vi skal ha 7 timer engelsk sammen i uken, med førskolen, 1, 3 og 5.klasse. Jeg har allerede hatt alle klassene og det har gått i "My name is" og fargene. Denne uken har forhåpentligvis alle fått bøkene, så da blir det litt mer struktur på timene. Den klassen som var mest utfordrende å ha var faktisk førskolen siden det ikke var så lett å få de til å snakke og siden noen var litt redd den store vikingasen, og begynte å gråte bare jeg så på de. Men det blir nok bedre etterhvert :) Siden jeg bare har syv englesktimer på tre dager, kommer jeg til å hjelpe til litt i andre timer også.


Det har kommet en ny lov her i Ecuador at lærerne må være på skolen fra 7.30 til 15.30 hver dag. Og sånn ser det ut kl 14.00 en torsdag:


Her i landet vet man ikke hva man plutselig blir hevet med på. For en stund siden fikk vi beskjed at alle lærerne skulle på en "velorio", minnestund/likskue av bestemoren til Anita som er sektertær på skolen. Der sto kisten midt i rommet pynta med lys rundt, mens vi og de andre lærerne på skolen satt rundt. Vi fikk servert suppe, godteri, kjeks, kaffe med minst ti skjeer sukker og en bolle med ost inni. Rektor Rafael og lærer Digna sa noen ord, før vi dro hjem igjen. Jeg bare sier; man vet aldri hva man får være med på i dette landet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar